ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ !

Με τη φωνή σου ταξιδέυω

πέρα στούς πέντε ωκεανούς

με τα τραγούδια σου γυρέυω

της μοναξιάς τους λυτρωμούς!!!


Πέμπτη, 13 Οκτωβρίου 2011

Σύλβια Οκαλιόβα




Σύλβια Οκαλιόβα γεννήθηκε στην Μπρατισλάβα Σλοβακίας το 1959 όπου σπούδασε δημοσιογραφία. Από το 1986 ζει στην Ελλάδα. Εργάστηκε σε 25 διαφορετικές εργασίες σαν δημοσιογράφος, φωτορεπόρτερ, διερμηνέας, υπάλληλος Πρεσβείας, εργάτρια, κομπάρσος και άλλα. Έγραψε στα ελληνικά το δοκίμιο «Ο καινούργιος άνθρωπος είναι βαθιά ερωτευμένος» (εκδ. Δελφίνι, 1993), το παιδικό μυθιστόρημα «Περιπέτειες στο φανταστικό κάστρο» (Ελληνικά Γράμματα, 2003).
Μετάφρασε εκτός των άλλων στα ελληνικά τα «Παραμύθια από τη Σλοβακία» (Απόπειρα 2005) και στα σλοβάκικα το βιβλίο του Μίμη Ανδρουλάκη «Σκιές στην Αθήνα» (Iris 2000). Έχει μία κόρη, νιώθει πολίτης του κόσμου...


Με χαρά σας καλωσορίζω στην σελίδα ο μάγος!
Ποιος είναι ο τίτλος του νέου βιβλίου και ποιο το περιεχόμενο ?
-          Ο τίτλος του τελευταίο βιβλίου μου είναι «Αγκαλιά με τον Ήλιο = πρέπει και θέλω». -  Η Αναστασία Καλλιοντζή είπε ότι αν θέλει να μιλήσει για το βιβλίο αυτό θα έπρεπε να γράψει «εγκυκλοπαίδεια»
Πιο καλά εκφράζουν το περιεχόμενο τα λόγια του εξώφυλλου: «Από το ρυάκι των παιδικών αναμνήσεων για καλοκαίρια γεμάτα κεράσια, διαμέσου του καταρράκτη των πρώτων ερωτών του πράσινου καρυδιού, και ύστερα του ποταμού της ώριμης πάλης του ΠΡΕΠΕΙ και ΘΕΛΩ ως αντίθετα στην Ιστορία, τη δημιουργία και του έρωτα. Του έρωτα σαν το ζουμερό πορτοκάλι γεμάτο κουκούτσια εμπειριών… Χάρη στις αντιθέσεις κινείται ο κόσμος…» Με άλλα λόγια πλέκω μία ιστορία σαν κοτσίδα που περιέχει την κοσμοθεωρία μου βασισμένη στης εμπειρίες ζωής, έχοντας πάντα υπόψη τα αντίθετα του πρέπει και του θέλω. Έτσι οδηγώ τον αναγνώστη από τη θεωρία του χάους και την Ιστορία  στα πιο κρυμμένα μυστικά της Αγάπης και του Θεού τον οποίο αντιλαμβάνομαι ως Ενέργεια. Και έχω ζήσει πολλά...
Ποιο ήταν το πρώτο σας βιβλίο?
-          Το πρώτο βιβλίο μου είχε τίτλο: «Ο καινούργιος άνθρωπος είναι βαθιά ερωτευμένος». Ακολούθησαν άλλα τέσσερα γραμμένα στα ελληνικά που έχουν εκδοθεί στην Ελλάδα. έχω άλλα τόσα ανέκδοτα ακόμα που συνέχεια τα τελειοποιώ.

Ήρθατε  στην Ελλάδα το 1986 πως ήταν η ζωή σε μια ξένη χώρα ?

-          Η ζωή σε μία ξένη χώρα ήταν στις αρχές δύσκολη. Όταν δούλευα ως φωτορεπόρτερ οι συνάδελφοι συνήθως δεν μου μιλούσαν. Υπήρχε ένας τοίχος ανάμεσά μας. Από την άλλη, θυμάμαι ακόμα πώς ταραζόμουν στο δρόμο όταν κάποιος μου μιλούσε ξαφνικά αγγλικά μόνο και μόνο επειδή έβλεπε ότι είμαι ξανθιά. Αυτό το «where you are from?» Ήθελα τόσο πολύ να γίνω Ελληνίδα!. Μάθαινα τη γλώσσα καθαρά εμπειρικά, μιλώντας και διαβάζοντας, για αυτό την έμαθα πιο αργά αλλά και πιο σωστά.

Απ ότι έχω μάθει έχετε κάνει και μεταφράσεις σε παιδικά βιβλία ποια η σχέση σας με τα παιδιά?
-          Θυμάμαι ότι μετά το διαζύγιο ήθελα να αποκτήσω πολλά παιδιά. Αλλά ήταν μάλλον αργά. Η αγάπη της μοναχοκόρης μου μού έδωσε πολύ
έμπνευση για να γράψω ένα σωρό βιβλία, από τα οποία τα 15 είναι για μικρά παιδάκια. (Δεν βρήκα όμως ακόμα εκδότη). Η επαφή με ένα μικρό παιδί είναι ένα θαυμάσιο λουτρό τρυφερότητας. Τα φιλιά του, οι αγκαλιές.. Τα παιδιά όμως γρήγορα αρχίζουν να φεύγουν, ειδικά αν τους δώσεις ελευθερία.

Πως είναι σαν άνθρωπος η Συλβια?
-          Η Σύλβια σαν άνθρωπος είναι πολύ απλή. Βλέπει το ποτήρι πάντα μισογεμάτο. Παρόλο που έζησε την εφηβεία της με μία μάνα που κάθε τόσο ήθελε να πηδήξει από το παράθυρο του 13 ορόφου και έναν πατέρα που της μάζευε βραδιάτικα τα μπογαλάκια της για να φύγει από το σπίτι.  Σε μία ατμόσφαιρα που η μητέρα, αν δεν την έδερνε εκείνη τη στιγμή  της φώναζε ότι είναι κακιά και θρασύ, και την έφτυνε στα μούτρα και της τράβαγε τα μαλλιά. Ή μήπως ακριβώς για αυτό το λόγο έμαθα να βρω τον τρόπο να γαληνεύω;  Ό, τι με πόνεσε στη ζωή μου το κατέγραψα αργότερα σε κάποιο βιβλίο και το ξέχασα. Θυμάμαι μόνο τα καλά. Μετά την περιπέτεια μου με την ψυχική μου υγεία όμως άρχισα να σκέφτομαι και με το μυαλό, όχι μόνο με την καρδιά, όπως πριν. Ήταν και αυτό μία καλή εμπειρία γιατί ο εγκέφαλος μου αναδομήθηκε σε ένα καινούργιο επίπεδο.


Κάνετε όνειρα για το μέλλον?

-          Κάποτε έκανα πολλά όνειρα, τελευταία όταν ακόμα δούλευα στην Πρεσβεία. Ήταν η πόρτα μου στο διαλογισμό. Ονειρευόμουν κυρίως καινούργια βιβλία. Τώρα ξέρω πια το πρόγραμμά μου, και κυρίως κατάλαβα ότι η δουλειά στο Ιντερνετ είναι πιο σημαντική και πιο συλλογική. Αυτό μου πήρε χρόνο για να προσαρμοστώ και να ξαναρχίζω να κάνω καινούργια όνειρα, ψηφιακά όνειρα. Μεσολάβησε όμως μία περίοδος αγωνίας, να μη πω άγχους. Ένιωθα ότι δεν προλαβαίνω την εξέλιξη, ενώ ήμουνα συνηθισμένη να είμαι πάντα λίγο πιο μπροστά, χάρη στη διαίσθησή μου του καινούργιου. Το πιο μεγάλο μου όνειρο όμως είναι να κάνω ένα μηνιαίο περιοδικό ποικίλης ύλης για νέους με υπόβαθρο ιδεολογικό. Ας είναι Ιντερνετικό, αν και το χαρτί με γοητεύει ακόμα. Θα τα κατάφερνα νομίζω με τόσα που έχω σκεφτεί. Ένα διάστημα μου ερχόντουσαν όλο και καινούργιες ιδέες και συνέχεια έλεγα με το νου μου: «Καλή ιδέα και αυτή!» Τώρα μένει… το μέλλον να γίνει παρόν. Έχω και όνειρα για καινούργια χόμπι αλλά αυτά δεν θα σας τα πω δημόσια.

Σε ποιο κοινό απευθύνεται το βιβλίο σας?
-          Μου αρέσει να απευθύνομαι με το κάθε βιβλίο μου σε ένα άλλο κοινό. Και κάθε φορά με ένα άλλο στυλ.  Έχω γράψει για παιδιά 10-12 χρονών, για  κορίτσια στην εφηβεία, ένα λίγο-πολύ  επιστημονικό βιβλίο... Με το τελευταίο μου βιβλίο απευθύνομαι σε όλους τους ενήλικους που έχουν ανοιχτά μυαλά και καρδιές, γυναίκες και άνδρες που διψάνε για καινούργιες ιδέες. Επειδή η κοσμοθεωρία μου είναι κάτι που συνέχεια πλάθεται και με κάθε βιβλίο προχωράω πιο πέρα.

Υπάρχει κάποιος κανόνας στη γραφή σας ?
-          Στην γραφή μου υπάρχει ο μόνος κανόνας: να μη βαριέμαι εγώ η ίδια όταν  γράφω. Για αυτό ξαφνιάζω πολλές φορές και τον αναγνώστη. Το κάθε κεφάλαιο αρχίζει από μία άλλη γωνιά. Έχω εμπεδώσει νομίζω τους κανόνες της αφήγησης, να κρατάω δηλαδή τον αναγνώστη στην ένταση για να μην χάνει ενδιαφέρον το γραπτό. Αλλά μου αρέσει να μην τηρώ την χρονική συνέχεια. Θέλω πάντα να είναι αυτό που θα γράψω κάτι πρωτότυπο, δημιουργικό. Μόνο έτσι το ευχαριστιέμαι στο έπακρον.  
 Σας ευχαριστώ για τη συζήτηση μας !

16 σχόλια:

tatoo buster είπε...

μπές, δές http://tatoo-buster.blogspot.com/?zx=580ff486b16fc2c2 και αμα θές, πές !!!

γιατί οσο δεν μιλάμε, δεν βλέπουμε και δεν ........θα μας πούνε και μ@λ@κες !!!

ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ είπε...

Η δουλειά που κάνεις με αυτή την σειρά των συνεντεύξεων είναι πολύ σημαντική. Ελπίζω να τις κρατήσεις σε ένα ξεχωριστό αρχείο.Αξίζει τον κόπο. Πολύ ενδιαφέρον άτομο η Οκαλιόβα. Και φαντάζομαι πράγματι τις δυσκολίες που θα είχε στην αρχή εδώ.
Ένας άνθρωπος που από το 1986 ζει εδώ και καταφέρνει να γράφει δοκίμια στα Ελληνικά να μεταφράζει στο Ελληνικά και από Ελληνικά αξίζει τον θαυμασμό μου.
Κι εσύ το ίδιο για αυτή σου την πρωτοβουλία.

ΜΑΓΟΣ! είπε...

tatoo buster...και θα μιλαμε κα ιθα φωναζουμε και κατω δεν το βαζουμε ...

ΜΑΓΟΣ! είπε...

Χριστοφορε μου θα υπαρχουν ολες μαζυι στην ενοτητα συνεντευξεις και φυσικα οι καλεσμενοι εδω ειναι ενας ενας ξεχωριστοι ανθρωποι και η επιλογη δενειναι τυχαια ..το ειχε προσυπογραψει και η Κακια αυτο πηρα την γνωμη της κα ιμου εδωσε δυναμη να το προσπαθησω ...σ ευχαριστω παντως φιλε και το ξερεις πως δενεχω λογια να πω για τον αδαμαντινο χαρακτηρα σου !!!

Γουΐκα είπε...

Ρωτήσαμε τον ήλιο αν θέλει την αγκαλιά μας; Πρέπει να αλλάξουμε πολύ για να γίνουμε άξιοι αυτής της αγκαλιάς. Η Σύλβια μάλλον το κατόρθωσε.

Ανώνυμος είπε...

Μάγε τι λεει αυτός ο τατοο; Νιώθω δισφωρία να τον πληκτρολογήσω, αλλά όσως θα το κάνω.
Η ερωτήσεις σου ήταν πολύ καλές, λίγες αλλά μία μία στο πετσί!

Silvia okaliova είπε...

Τα διάβασα και πάγωσε το αίμα μου...

ΜΑΓΟΣ! είπε...

Γουικα θα πρεπει να ηπιε απο το δικο σου βαρελι μαγικο φιλτρο!!!

ΜΑΓΟΣ! είπε...

Ανωνυμε οι ερωτησεις ηταν αακριβως οσες επρεπενα ειναι γι ανα μαθουμε τη Συλβια εξ αλλο ποιο πολλες δεν θα χωρουσε η σελιδα οσο για τον την tatoo μια σελιδα με τατου εχει εγω που δεν φοβαμαι πηγα και ειδα ...

ΜΑΓΟΣ! είπε...

Συλβια γιατι παγωσε το αιμα σου ? να φωναξω τη Γουικα να σου δωσει και αλλο φιλτρο....

public buster είπε...

Καλησπέρα Μάγε.

Το blog σου μας πρόσφερε μια όαση για ολους εμας που αναζητούμε την τέχνη του λόγου
σου ευχόμαστε
καλή συνέχεια

υ.γ:
πολύ ωραία η ψωτογραφία στο header σου.

ΜΑΓΟΣ! είπε...

public buster καλησπερα ! σ ευχαριστω ! ειθε να τα λεμε συχνα!

ΛΥΧΝΟΣ ΚΑΙΟΜΕΝΟΣ είπε...

μπράβο της! διπλή η προσπάθεια για εκείνη!

αλλά και εσύ Μάγε μου...
σοβαρή δουλειά και αξιόλογη! μπράβο σου!
καλή συνέχεια!

ΜΑΓΟΣ! είπε...

ΛΥΧΝΑΡΑΚΙ ΜΟΥ σ ευχαριστω!!!

Silvi Okos είπε...

Μάγε, εννοούσα το tatoo-buster... φοβερή δουλειά!

ΜΑΓΟΣ! είπε...

Silvi Okos εχεις δικιο το ιεδα κι εγω ...

ΔΙΑ ΧΕΙΡΟΣ ΜΑΓΟΥ.....

Μέσα στο δάσος κατοικώ

Κι έχω για συντροφιά μου

Νεράιδες των παραμυθιών

Φίλους τα ξωτικά μου…