ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ !

Με τη φωνή σου ταξιδέυω

πέρα στούς πέντε ωκεανούς

με τα τραγούδια σου γυρέυω

της μοναξιάς τους λυτρωμούς!!!


Κυριακή, 30 Οκτωβρίου 2011

Ευαγγελία Πατεράκη - Προμηθεύς Πυρφόρος


«Η διαθήκη μου», είναι η αυτοβιογραφία μου με ρίμες, και παράλληλα, η συνομιλία μου με όποιον στάθηκε εμπόδιο στο δρόμο μου. Είναι, το μέχρι τώρα μου και πρόβλεψη του υπολοίπου μου καθώς και η ύστατη επιθυμία μου - στάχτη να …περπατήσω τη θάλασσα που λατρεύω. Έρωτας, για μένα είναι μια υπέρτατη Αξία – κινητήριος δύναμη στην εμβάθυνση των όλων, στην ένωση, στη δημιουργία, στην ανέλιξη της ανθρώπινης υπόστασης στο χώρο του Άναρχου Απείρου. Το Πάθος για δημιουργία, ο Πόθος για δόσιμο, η Αγία Παρόρμηση. Έρωτας είναι η Αρχή και η συνέχεια. Έρωτα πες με κι Επανάσταση. Επανάσταση καθημερινή σε ό, τι δικάζει και καταδικάζει σε μιζέρια και υποδούλωση, σε ό, τι περιθωριοποιεί και χλευάζει την ανθρώπινη αξία. Επανάσταση ακόμη και απέναντι στον εαυτό μου, όσες φορές επιχειρήσει να με σκλαβώσει. Κι αν θέλεις κάπως να με πεις: Έρωτα κι Επανάσταση και Προμηθεύ Πυρφόρο. Με σύνεση, προνόηση και επίγνωση, χρέος αισθάνομαι, αφού γεννήθηκα με την τρέλα να αποτυπώνω στο χαρτί ό, τι σκαρφίζομαι, να πυροδοτήσω στους συνανθρώπους μου την ορμή για Αληθινή Ζωή, με την υπενθύμιση και  διατήρηση των Αξιών. Να τους γνωρίσω ό, τι οίδα και ν άρω το φόβο του αδύναμου απέναντι στον ισχυρό, δείχνοντάς του ότι όλοι είμαστε ίσοι.  

Με μεγάλη χαρά σε καλώς ορίζω στην ιστοσελίδα ο Μάγος !

- Με μεγάλη χαρά εισέρχομαι στα …μαγικά Σας άβατα! Εξάλλου, πάντα η μαγεία με συναρπάζει.
Ευχαριστώ Νικήτα Σούλο για την πρόσκληση!

Ευαγγελία Πατερακη επαναστάτρια ? αγωνίστρια ? ποια είναι τελικά η Ευαγγελία?

- Δύσκολο να αναλύεις η ίδια τον εαυτό σου, γιατί ό,τι και να πεις πάντα η … «υστεροφημία σε ορίζει», όπως γράφει κάποιος στίχος μου και η ιστορία δείχνει τι ήμασταν τελικά και πώς υπήρξαμε στη ζωή.
Το μόνο που θα πω είναι ότι τα κατεστημένα, τα πρέπει και τα καθωσπρέπει της οργανωμένα ανοργάνωτης κοινωνίας μας, με τα υποκριτικά χαμόγελα, τις κρυμμένες αλήθειες και τις φωτισμένες περίτεχνα βιτρίνες της τα χλευάζω και τα κατακρίνω.

Υπάρχουν άνθρωποι που σε έχουν πληγώσει?

- Υπήρξαν άνθρωποι που με είχαν πληγώσει. Και ήταν οι άνθρωποι των δήθεν, της ματαιοδοξίας, και της ψευτιάς. Οι άνθρωποι που προσπάθησαν να ληστέψουν και χρησιμοποίησαν σα θεμέλιο τους δικούς μου μικρούς αιώνες.
Και λέω υπήρξαν, γιατί απλά τώρα … πέθαναν. Και διαγράφτηκαν παντελώς απ’ τα δικά μου τεφτέρια, γιατί ο ψυχισμός μου δεν τους χαρακτηρίζει σαν ανθρώπους.

Η ποίηση είναι ένας τρόπος επανάστασης η διαφύγεις για σένα?

- Η Ποίηση και γενικά η γραφή είναι ο τρόπος έκφρασης του νου και της ψυχής μου. Δεν είναι σίγουρα διαφυγή. Ποτέ δε φεύγω. Δε λιποτακτώ. Μάχομαι.
Όλοι οι άνθρωποι στα βαθιά τους είναι ποιητές. Και τονίζω με κεφαλαίο το πρώτο γράμμα: Άνθρωποι. Ο καθένας μας έχει το δικό του τρόπο έκφρασης. Όσοι έχουν την τόλμη να δείχνουν τους βυθούς τους ακάλυπτα στους άλλους είναι Ιερείς και Ιέρειες της Τέχνης.

Ποτέ ανακάλυψες ότι γράφεις ?

- Με γυρίζεις, Νικήτα μου, στα πολύ πολύ μικρά μου χρόνια που με το μολύβι ακόμη μάθαινα να καλλιγραφώ τα γράμματα της ευφυούς μας ελληνικής γλώσσας.

Ποιο είναι το πρώτο σου βιβλίο?

- Ο «ενδιάμεσος αντίλαλος» είναι το πρώτο μου ποιητικό και «ο δραπέτης» μου το πρώτο πεζό με έντονη ποιητική χροιά
                                                             
Πόσα βιβλία έχεις γράψει?

- Απαντώ πολλά. Δυο μόνο έχουν εκδοθεί με την έννοια του βιβλίου.

Εχεις έτοιμο κάποιο βιβλίο που δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμα?

- Υπάρχει ήδη η απάντησή μου στην προηγούμενη ερώτηση. Θεωρώ όμως ότι κυκλοφορώ τα πάντα. Είμαι, βλέπεις, εκτός των παράνομων νόμων και διαδικασιών που μας επιβάλουν.

Πως βλέπεις την κοινωνία σήμερα ? υπάρχουν ήθη ?

- Η κοινωνία μας ΠΑΝΤΑ θα έλεγα. Πάντα με την επιβολή του αχρείου συστήματος που μας δυναστεύει και με κάθε μέσο και επιστημονική συνταγή που κατευθύνει τις πορείες μας, με το χρήμα που μας όρισε για θεό και μας υποδούλωσε για να μας αρμέγει στο έπακρον, πυροβολεί με κτηνώδη τρόπο την ανθρώπινη αξία.

Ήθη υπάρχουν σ’ αυτούς τους γενναίους που στρέφουν την προσοχή τους εντός τους και ομιλούν με τις ρίζες τους. Αυτές τις ρίζες που οι πολλοί κόβουν για να είναι αρεστοί καθώς θα ποζάρουν στις χλιδάτες βιτρίνες – ανίκανοι ν’ αντισταθούν και φοβισμένοι απ’ τ’ αλλεπάλληλα δόγματα του σοκ που μας πετούν με μαεστρία οι κατάπτυστοι σκοταδιστές της εξουσίας.

Τι είναι αυτό που σε θυμώνει ?

- Η υποταγή, η υποκρισία, το χρήμα ως μέσον συναλλαγής και εκτίμησης των πάντων.

Γιατί χρησιμοποιείς το όνομα προμηθέας πυρφόρος ?

- Φέρω φωτιά για ζεστές κι αληθινές σχέσεις και τη χαρίζω πλουσιοπάροχα. Παράλληλα και φωτιά λεηλατώ από όποιον την κρατά προς ιδίαν χρήση για να μην παγώνει κανένα … αρνάκι στον άτακτο ετούτο κόσμο. Και τα πράττω μ’ ένα πάθος ερωτισμού, για’ αυτό: Έρωτας Επανάσταση και Προμηθεύς Πυρφόρος! Αυτά έχω ονόματα.

Σε ευχαριστώ για αυτή τη συνομιλία μας !

Ευχαριστώ κι εγώ Νικήτα μου για την τιμή που μου κάνεις να με φιλοξενείς στη σελίδα σου και το χρόνο σου που μου αφιέρωσες.
Και για το τέλος: Να πετάξουμε το χρήμα στα βρωμερά μούτρα της εξουσίας κι έτσι θα την πεθάνουμε μια κι έξω!


Προμηθεύς Πυρφόρος - Ευαγγελία Πατεράκη

19 σχόλια:

marianaonice είπε...

H Πυρφόρα μας!!
Μπράβο Νικήτα που πήρες αυτή τη συνέντευξη...
Όσα είπε νομίζω ότι ήταν σαν να τα γνώριζα... οι απόψεις της και ο χαρακτήρας της αποπνέουν μέσα από την ιστοσελίδα της και τη γραφή της...

Το τελείωμά της φοβερό:
Να πετάξουμε το χρήμα στα βρωμερά μούτρα της εξουσίας κι έτσι θα την πεθάνουμε μια κι έξω!

Συγχαρητήρια!

Greecelands είπε...

Καλημερα Καλη Εβδομαδα Οταν θα νιωθεις μοναξια και πικρα να σε δερνει δινε φτερα στον λογισμο κοντα μου να σε φερνει

ΜΑΓΟΣ! είπε...

marianaonice εχει δυνατη γραφη η ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ !!!!

ΜΑΓΟΣ! είπε...

Greecelands Καλη εβδομαδα Μαρια!!!

Δάφη Χρονοπούλου είπε...

Θαυμάσια ιδέα οι Συνεντεύξεις σας. Κι οι ερωτήσεις σας, απλές και ουσιαστικές αφήνουν να ξεδιπλωθεί ο χαρακτήρας και να αποκαλυφθούν εκείνοι που επιλέξατε έτσι ώστε μετά να νοιώθω και σαν να έτυχε κάπου να τους συναναστραφώ αλλά και σα να έχω έχω φυλλομετρήσει έργο τους για να αποφασίσω αν με ενδιαφέρει.
Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον πρωινό που πέρασα στο Λογοτεχνικό Σαλόνι σας.

Ανώνυμος είπε...

Οταν σου επιβαλλουν να μαχεσαι,το καλυτερο που εχεις να κανεις,ειναι να γινεις λιποτακτης. Και οταν μαχεσαι για σενα,πρεπει να το ψαξεις καλα για τον αν τελικα μαχεσαι για σενα η σ εχουν κανει να το νομιζεις.

ΜΑΓΟΣ! είπε...

Δάφη Χρονοπούλου κι εγω σε ευχαριστω που περσες και γνωρισες εστω ετσι την κυρια Πατερακη!!

ΜΑΓΟΣ! είπε...

Ανωνυμε πολυ σωστο αυτο που λες ..ετσι λοιπον κοιτας τον καθρεφτη σου και ναγνωριζεις αυτο που βλεπεις μεσα αν ναι εισαι ετοιμος για τη μαχη σου ...

~reflection~ είπε...

Κάθομαι πάντα στο Πρώτο Θρανίο στο Κρυφό Σχολειό της Ποίησης της Πυρφόρας...

Έχω όλες τις αισθήσεις μου Πύλες Ανοιχτές
γιατί κάθε Λέξη της μυρίζεται, γεύεται, βιώνεται...

Με μαγνητίζει γιατί έχει Εφαρμόσει την δική μου απαιτηση να γίνει ΒΙΩΜΑ ο Στίχος...

Όταν τη Διαβάζω, την Εικονοποιώ
και βλέπω το Βλέμμα της που Φλέγεται και Ραγίζει με Σκοπό να φωτίσει Σκοτάδια Συσσωρευμένης Οργής ΛΑΟΥ...

και νιώθω σαν συσπειρωμένο ΠΛΗΘΟΣ παντα γραφει,
κι ας γραφει ΜΟΝΗ της!!!


Την ΦΙΛΩ με αίσθηση της ΑΞΙΑΣ της και χαίρομαι τόσο που η δική μου Ζωή διασταυρώθηκε, έστω και σε έναν παράδρομο Ποίησης, ΜΑΖΙ ΤΗΣ...

maria είπε...

οντως πολυ ωραια ιδεα οι συνεντευξεις!! καλο μηνααααα :)

PiciFriki είπε...

καλό μήνα!

ΛΥΧΝΟΣ ΚΑΙΟΜΕΝΟΣ είπε...

καλό μήνα Μαγούλη μου! φιλιά μαγικά σου στέλνω!

ΜΑΓΟΣ! είπε...

Αγαπημενη μου εσυ στο πρωτο εγω πισω πισω και παρακολουθω σιωπηλος ..τα επιφωνηματα τα κραταω κλειστα μεσα μου η Πυρφορα ειναι το πρωτο ατομο που μου εκανε σχολιο στο μαγο πριν πολλα χρονια την αγαπω τη σεβομαι μα και την θαυμαζω ...

ΜΑΓΟΣ! είπε...

Μαρακι καραμελενιο μηνα!!!

ΜΑΓΟΣ! είπε...

Λυχναρακι μου ανταποδιδω τα φιλια στα εστειλα με το τζινι !!! ο μηνας μας!ειναι δικος μας αυτος...αυριο ειναι η μερα μου και σε λιγο η δικη σου ...

ΜΑΓΟΣ! είπε...

PiciFriki ...καλο μηνα και περνουν οι μηνες τα χρονια κι εμεις εδω ...ταξιδιωτες του παντος ...

ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ ΠΥΡΦΟΡΟΣ είπε...

Μια παρέμβαση για τον ή την ανώνυμο σχολιαστή...

Όταν σου επιβάλουν να μάχεσαι..μάχεσαι για να μην πολεμήσεις κατά τις επιβολές τους.. Επομένως δε λιποτακτείς!
Κι η δεύτερη σου πρόταση συμπίπτει με την πρώτη... Απλά, με πιο πολλά λόγια επναλαμβάνεσαι. Επομένως...άστοχο το "και αν" της αρχής σου της...δεύτερης..

Απαντώ επώνυμα πάντα ακόμη και στις ανωνυμίες που δηλώνουν λιποταξία και κανονικά δε θα ΄πρεπε..

Ευχαριστώ, Νικήτα Σούλο με φιλιά!!!

ΜΑΓΟΣ! είπε...

Πυρφορα μου δικη σου η σελιδα !!!

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητη Ευαγγελια

διαφωνω.
Οταν δεν συμμετεχεις σε μια μαχη που σου επιβαλλουν,κατ αυτους λιποτακτεις.Αρα εισαι λιποτακτης.
Αυτο δεν σημαινει οτι φευγεις.
Απλα εισαι ετοιμος να δωσεις μια αλλη μαχη δικη σου.
Οσο για το δευτερο ειναι τελειως διαφορετικο απο το πρωτο.
Στο πρωτο σε εξαναγκαζουν και πας με το ζορι, στο δευτερο σε προπαγανδιζουν και πας με την θεληση σου.
Καλο βραδυ.

ΔΙΑ ΧΕΙΡΟΣ ΜΑΓΟΥ.....

Μέσα στο δάσος κατοικώ

Κι έχω για συντροφιά μου

Νεράιδες των παραμυθιών

Φίλους τα ξωτικά μου…