ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ !

Με τη φωνή σου ταξιδέυω

πέρα στούς πέντε ωκεανούς

με τα τραγούδια σου γυρέυω

της μοναξιάς τους λυτρωμούς!!!


Τετάρτη, 21 Δεκεμβρίου 2011

Η Νόπη Χατζηιγνατιάδου !



  • Η Νόπη Χατζηιγνατιάδου γεννήθηκε στην Πτελέα Δράμας.
    Ζει και εργάζεται στην πόλη της Δράμας.
    Είναι φοιτήτρια της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ,
    διανύοντας το τρίτο πανεπιστημιακό έτος.
    Ασχολείται με τη συγγραφή από την εφηβεία της γράφοντας διηγήματα, παραμύθια και ποιήματα.
    Ποιήματά της δημοσιεύονται σε λογοτεχνικά περιοδικά
    και εφημερίδες, έντυπα και διαδικτυακά, στην Ελλάδα και την Κύπρο.
    Έχει διακριθεί σε πανελλήνιους διαγωνισμούς Ποίησης και Παραμυθιού.
    Έχει λάβει Βραβείο Νέων Ποιητών για το 2011 από το λογοτεχνικό περιοδικό "Κελαινώ".

    Η πρώτη της ποιητική συλλογή "Αναζητώντας το Άλφα" εκδόθηκε τον Οκτώβριο του 2009 στη Θεσσαλονίκη από τις εκδόσεις Ωρίωνας. Αποτελείται από 45 ποιήματα με σκίτσα δικά της και βραβεύτηκε το 2010 από πολιτιστικό όμιλο και λογοτεχνικό περιοδικό στην Αθήνα και πρόκειται να βραβευτεί και η δεύτερη συλλογή.
    Η δεύτερη ποιητική συλλογή "Ιέρεια ουρανού και
    θάλασσας" από τις εκδόσεις Βεργίνα, εκδόθηκε στην Αθήνα τον Απρίλιο του 2011. Αποτελείται από 130 ποιήματα και χωρίζεται σε τρεις ενότητες με τίτλους:
    α) Ενδοθαλάσσιες δονήσεις,
    β) Έρωτα τελετές και
    γ) Σπονδές για τη θεά Ποίηση.



     
    Με μεγάλη χαρά σε καλώς ορίζω στο μάγο !

    Η χαρά είναι δική μου! Καλώς σε βρίσκω, Νικήτα!

    Πως είναι η ζωή μιας νέας γυναίκας που ζει σε μια επαρχιακή πόλη ?

    Απλή, ήρεμη, ανθρώπινη, όμορφη!

    Ένα κορίτσι που από τα πρώτα του βήματα γράφει που βρίσκει τα ερεθίσματα?

    Μεγάλωσα σε ένα γραφικό χωριό, στους πρόποδες ενός βουνού, ανατολικά του Ν. Δράμας. Ο ουρανός εκεί μοιάζει δίχως όρια' πελώριος, τα παιδικά μου μάτια χόρτασαν ουρανό σε όλα τα χρώματα. Τα δέντρα ήταν κρυψώνες στο παιχνίδι, οι πέτρες και το χώμα τα πιο ωραία παιχνίδια! Οι άνθρωποι αυθεντικά απλοί. Και σήμερα, κάθε φορά που επισκέπτομαι το χωριό μου, γίνομαι παιδί! Αγαπάω τη φύση και μού δημιουργεί μαγικές εικόνες στο μυαλό! Τα ερεθίσματα, βέβαια, υπάρχουν παντού και πάντα. Κυρίως μέσα στους ανθρώπους.

    Απ ότι ξέρω έγραφες και παραμύθια σου αρέσουν τα παραμύθια?
    Πιστεύεις ότι μπορεί να μετενσαρκωθούν οι ρόλοι και στην πραγματική ζωή ?

    Ναι, έχω γράψει παραμύθια που κάποια στιγμή ίσως να εκδοθούν.
    Μα, σε ποιον δεν αρέσουν τα παραμύθια;
    Ή ζούμε σαν σε παραμύθι ή θέλουμε να ζούμε παραμυθένια. Συνήθως το δεύτερο;
    Τα παιδιά κατανοούν την πραγματικότητα μέσα από τον κόσμο των παραμυθιών, οι συμβολισμοί και τα ηθικά διδάγματα ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, οι ήρωες των παραμυθιών είναι και αληθινοί.
    Να ολοκληρώσω την απάντηση λέγοντας ότι το καλύτερο παραμύθι μου είναι η ποίηση!

    Παράλληλα είσαι και φοιτήτρια? Γιατί στη θεολογική σχολή ?

    Άλλο ένα παραμύθι μου! Στο τρίτο έτος της Θεολογικής σχολής και το απολαμβάνω! Περιπέτεια μαγική! Τα μαθήματα της σχολής αυτής είναι πολύ ενδιαφέροντα. Στο εξωτερικό η Θεολογία θεωρείται σπουδαία επιστήμη, στην Ελλάδα αντίθετα την απαξιώνουν. Προσωπικά νιώθω να ανεβαίνω μικρό σκαλοπάτι σε κάθε μάθημά της.

    Υπάρχει σκέψη κάποια στιγμή να διδάξεις θεολογία ?

    Μοιάζει ουτοπία, αλλά έχω ερωτική σχέση με ουτοπίες! Η επιμονή με χαρακτηρίζει, αρκεί μία και μόνο φορά να σκεφτώ κάτι! Είναι ένας στόχος μου! Ακατόρθωτο; Αυτό με δελεάζει, για να προσπαθήσω περισσότερο! Και ας καταλάβω μόνο "η Ιθάκες τι σημαίνουν".

    Τα γραπτά σου έχουν να κάνουν με τη θρησκεία η με άλλο θέμα?

    Η Θεολογία με επηρεάζει, από την αρχαία ελληνική θρησκεία, που είναι πολύ ενδιαφέρουσα, έως τον Βουδισμό και από τη φιλοσοφία έως τη βυζαντινή ιστορία, τα πιο θεολογικά και τα λιγότερα θεολογικά με επηρεάζουν, αποστάζω από αυτά. Έχω γράψει για τον Θεό, αλλά δε χρειάζεται να διαβάσει κανείς για κανέναν Θεό για να γράψει για αυτόν, τον οποιοδήποτε Θεό. Φυσικά και με άλλα θέματα, τα πάντα. Mου αρέσει η ποίηση που μπορεί και είναι διαφορετική. Κοινωνικό ή ερωτικό θέμα, βέβαια και ο έρωτας κοινωνικός είναι και ίσως και θεολογία. Δεν θέλω να κατηγοριοποιώ την ποίηση π.χ. λέγοντας: "κοινωνικό θέμα", αυτό εμπεριέχει πολλές πτυχές ίσως είναι ερωτικό ή και θεολογικό κ.α. Η γραφή είναι σαν τη ζωή, είναι ζωή, εκεί συναντάς τα πάντα.

    Το 2009 εκδόθηκε η πρώτη σου ποιητική συλλογή  πως ένοιωσες ?

    Θυμάμαι πιο έντονα τα συναισθήματά μου στην έκδοση του πρώτου βιβλίου μου σε σχέση με το δεύτερο. Ήμουν πολύ συγκινημένη, τις πρώτες μέρες κοιμόμουν αγκαλιά με αυτό.

    Ποιο είναι το νέο σου βιβλίο πες μας γι αυτό ?

    Η "Ιέρεια ουρανού και θάλασσας", εκδόσεις Βεργίνα, 2011 είναι το μεταίχμιό μου και ταυτόχρονα η αφετηρία της ολοκλήρωσής μου(που ευτυχώς θα αργήσει να έρθει), απόκτησα ταυτότητα και αυτογνωσία. Έχουν γραφτεί θετικές κριτικές για αυτήν τη συλλογή, αλλά το πιο σημαντικό είναι τα θετικά σχόλια όσων ανθρώπων διάβασαν τα ποιήματα που περιέχονται σε αυτήν την ποιητική συλλογή.

    Παράλληλα αξιοποιείς και ένα επάγγελμα  που είναι όμως έξω από την συγγραφή
    Αυτό δεν σε αποπροσανατολίζει από την ποίηση?

    Καθόλου δε με αποπροσανατολίζει, η καθημερινή επαφή με τους ανθρώπους είναι ποίηση! Με εμπνέουν οι άνθρωποι και οι ιστορίες τους. Θα ήθελα, όμως, να έχω περισσότερο χρόνο για να γράφω.

    Τι όνειρα κάνεις  για το μέλλον ?

    Άπειρα φωτεινά! Είμαι αισιόδοξη, υπάρχει ήλιος πίσω από τα σύννεφα της κοινωνικής κρίσης που βιώνουμε. Το μέλλον δεν είναι ζοφερό! Αυτό θέλω να το γράψω σύνθημα σε τοίχους, να το φωνάξω σε πλατείες!

    Αν έγραφες ένα γράμμα στον Αι Βασίλη τι θα του ζητούσες?

    Δυο λέξεις μόνο: "Περισσότερη αγάπη!"

    Σου εύχομαι καλές γιορτές και είθε να πραγματοποιηθούν όλα τα όνειρα και οι ευχές
    σου !!!

    Μακάρι τα όνειρα όλων των ανθρώπων αληθινά να γίνουν! Ευχαριστώ για την φιλοξενία! Εύχομαι από καρδιάς ευτυχισμένες γιορτές!

18 σχόλια:

VENNIS MAK είπε...

Η Νόπη στηρίζει και υπηρετεί με ήθος την ποίηση και τέχνη, εξαιρετική συνέντευξη και αφιέρωμα σε ένα τόσο γλυκό πλάσμα μέσα σε χώρους που χρόνια τώρα μετρούν μόνο το μπόι τους και όχι την αγάπη στην προσφορά και στο σύνολο..Πολλές ευχές-με εκτίμηση VENNIS MAK

ΜΑΙΡΗ είπε...

Περισσότερο αγάπη για όλους εύχομαι κι εγώ κι όχι μόνο για τις μέρες που έρχονται.
Καλά Χριστούγεννα!

θα χαρούμε να μας επισκεφτείς στο καινούργιο μας ομαδικό ιστολόγιο
http://ohifront.wordpress.com/

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.
ΠΕΡΑΣΑ ΝΑ ΕΥΧΗΘΩ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΔΩ ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΓΕΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑ-ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΙΑ.

Νόπη Χατζηιγνατιάδου είπε...

Μαγικά σας ευχαριστώ, εσάς και τον Μάγο! Όμορφες γιορτές μέσα από την καρδιά μου!

Magia da Inês είπε...

…………()
…………( )
………|░░░|
………|░░░|
………|░░░|
………|░░░|
°º♫✿ ♪FELIZ
°º✿ NATAL!!!
º° ✿♥ ♫° ·.

Greecelands είπε...

Χρονια πολλα καλες γιορτες καημο να μη γνωρισεις και οτι στ'αληθεια επιθυμεις γρηγορα ν'αποκτησεις

thumbelina είπε...

καλοταξιδο το βιβλιο της γλυκιας Νοπης που μιλα τοσο ομορφα ...
μπραβο μαγε και σε σενα που μας την γνωρισες.....καλες γιορτες

τελειο το τραγουδι.....

dina ven..:))

ΜΑΓΟΣ! είπε...

VENNIS MAK η σελιδα αυτη παντα φιλοξενει τα αστερια που λαμπουν και τους δινει χωρο να ταξιδεψουν σε αλλο γαλαξια !!!

ΜΑΓΟΣ! είπε...

Μαιρη πολυ αγαπη αγαπη που λειπει ..ηρθα και σας ειδα παντα μου αρεσαν οι ομαδικες δουλειες μακαρι ολοι μας να ειμαστε μια ομαδα ...

ΜΑΓΟΣ! είπε...

Τσιγκουνακο μου ξερω οως ειναι ακριβα τα καυσμα και το μοτοσακο νερο δεν καιει αλλα εσυ σαν γνησιο τσιγκουνοπουλο σποταλας το χρονο σο υ για εμας να εισαι καλα φιλαρακι καλες γιορτες !!!

ΜΑΓΟΣ! είπε...

Νοπη εμεις πρεπει να λεμε ευχαριστω !!!!

ΜΑΓΟΣ! είπε...

Magia da Inês
Feliz Aniversário Feliz Natal .... Eu não sei como fazer tais planos ....

ΜΑΓΟΣ! είπε...

Greecelands κι εσυ Μαρια μου και οσες χαρες σου στερεισε να σου τις φερει πισω !!!

ΜΑΓΟΣ! είπε...

thumbelina τα ομορφα δεν πρεπεινα μενουν κρυφα και τα ποιηματα ανηκουν σε ολους !!!καλες γιορτες !!!

maria είπε...

καλα χριστουγεννα μαγουλη! με υγεια και αγαπη! να περασεις ομορφα :))

ασωτος γιος είπε...

δεν την ήξερα
χαίρομαι που την γνώρισα μεσα από σένα
είδες τελικά το μπλογκινγκ?
καλα Χριστούγεννα

ΜΑΓΟΣ! είπε...

Καραμελιτσα μου χρονια πολλα με υγεια και υγεια υγεια !!!!!

ΜΑΓΟΣ! είπε...

Ασωτε ειδες παντα βλεπεις παντα μαθαινεις αυτος δεν ειναι ο στοχος ? πετυχες πετυχα κεντρο !!! χρονια πολλα !!!

ΔΙΑ ΧΕΙΡΟΣ ΜΑΓΟΥ.....

Μέσα στο δάσος κατοικώ

Κι έχω για συντροφιά μου

Νεράιδες των παραμυθιών

Φίλους τα ξωτικά μου…